sobota 28. dubna 2012

Bábovka plněná mákem

Tak jsem opět zalistovala v receptech a slovo, či oko padlo na ověřený recept kynuté bábovky plněné mákem. Tento klasický recept na makovou bábovku mám velmi ráda i když připrava je dosti dlouhá, ale
výsledek určitě stojí za to. Jestli se vám tento recept zalíbí, nenechte se odradit dvojím kynutím a pokud máte mlýnek na mák (já vlastním jeden malý mlýnek po mojí babičce a opatruju ho jako oko v hlavě), určitě si ho umlete doma, rozdíl s kupovaným mletým mákem je opravdu  značný. A jak už jsem se zde jednou zmínila i forma na bábovku má zde důležitou roli, já dávám přednost keramické. Nedávno jsem objevila zajímavé stránky http://www.formy.wbs.cz/ , kdo má rád keramiku, určitě si příjde na své, nemluvě o formách na bábovky.




Rozpis je na velkou formu






Příprava těsta

Z části mléka, cukru. trochy mouky a droždí připravíme kvásek, který po vykynutí smícháme s moukou, mlékem, cukrem, se žloutkem, rozpuštěným máslem, se solí a nastrouhanou kůrou. Těsto vypracujeme tak, aby se nechytalo stěn mísy a necháme vykynout asi 1 hodinu. Potom rozválíme na vále těsto a potřeme ho vychladlou makovou náplní. Zavineme jako závin a vložíme do vymaštěné bábovkové formy a necháme ještě asi 30 minut kynout. Pečeme v předehřáté troubě na 200°C asi 34 minut.

Příprava náplně

Mletý mák zalijeme horkým mlékem, přidáme cukr, vanilkový cukr, strouhanou citronovou kůru a necháme přejít varem, zamícháme a necháme vychladnout.






Přeji krásnou neděli Vám všem!


5 komentářů:

  1. krásné fotky, já bych se v poslední době po máku utloukla, si mi nadělala pěkný chutě.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji,když se pekla krásně voněla,tak neváhej a vyzkoušej...:)

    OdpovědětVymazat
  3. teda, klobúk dole! Máš nádherný blog, krásne recepty a aj fotky! ....a bábovky velmi rada pečiem, velmi sa mi páči aj táto tvoja :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji za návštěvu,velmi se vážím tvé pochvaly :)

      Vymazat
    2. Tahle bábovka nemá chybu, dlouho jsem ji hledala, protože ji dělala moje manča. Tenhle mlýnek mne také zbyl.Moc si homvažim a hlidam.Moc děkuji za recept .Hanka

      Vymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty